Tuesday, January 30, 2018

KOCASAKAL'A ELESTIRIMDIR

Bu benim Umit Kocasakal'a ilk (ve belki de son) elestirim olacak, ancak benim acimdan cok onemli ve yapabilecegim en buyuk elestiridir. Nedir bu elestiri?

Umit Kocasakal CHP Baskanligi'na aday olmasini acikladiktan sonra, kendisine atilan bir takim pislikler var. Bu pisliklerin hicbiri umurumda degil, zira pisliklerin umurumda olabilmesi icin ilk once pislikleri atanlari adam yerine koymam lazim. Bunu yapmadigim icin, bu pislikler de umurumda degil.

Umurumda olan sey, Umit Kocasakal'in kendini bu pisliklere cevap vermek zorunda hissetmesi, ve aciklamalarda bulunmasidir. Ozellikle de kendisini "Mustafa Kemal'in Askeri'yim" demesinden dolayi Askerlik sozcugunu "militarist" buldugunu soyleyen bazi vatan hainlerinin soylediklerine cevap verme ihtiyacini duyarak "Benim soyledigim silahsiz askeri olmak" gibi abuk bir aciklama getirmesidir. Benim Umit Kocasakal'dan beklentim ne idi peki? "Silahli ya da silahsiz, Turkiye Cumhuriyet'inin bagimsizligi icin savasan, alti oku yonetim bicimi olarak oturtmaya calisan herkes Mustafa Kemal'in Askeri'dir" demesi idi. Silahli olmaktan neden cekinilmektedir? Kuvva-i Milliye silahli bir orguttur, ve Kuvva-i Milliye'nin her uyesi Kemal'in Askeri diye tabir edilir. Turk Ordusu'nun her mensubu da Mustafa Kemal'in Askeri'dir ki ondan dolayi tasfiye edilmistir. Topragini savunmak icin yeri geldigi zaman, silahi alip, daga cikmak Turkiye Cumhuriyet'inin her bir yurttasinin hakkidir, ve bu hakki Ataturk'un Genclige Hitabesi'nden alir, dolayisi ile topragini savunan her yurttas Mustafa Kemal'in Askeri'dir.

Olay bu kadar basittir, ve oyle yumusatilacak falan bir tarafi da yoktur. Bundan rahatsiz olan kim var ise, dusman ile isbirligi yapmis serefsizlerdir.


No comments:

Post a Comment