Saturday, August 8, 2015

YENI GENELKURMAY BASKANI (gkb)

Cok ilginc gecen gun yeni gkb baskani hakkinda yazdigim yorum bir sekilde fb'dan kalkmis. FB'a yalakalik yaptigi icin bok atmaktansa, yorumu uzerinden yaptigim uzantinin kaldirilmis olabilecegini ve dolayisiyla benim yorumumun da bundan dolayi silinmis olabilecegini dusunup; yorumu tekrar yaziyorum. Tekrar kaldirilirsa heralde kendi siteme yazacagim. Neyse yorumum soyle idi:
"
Ulan! bilmesek yedirecekler...Bu zat ne yapmiski 1998-2000 arasi  Hozat'da gorev yaparken ustun cesaret ve feragat madalyasi almis. Biz de 1999-2000 arasi Agri'da gorev yaptik, ki Agri halis mulis kurttur... 1998 - 2000 arasi dogru duzgun teror olayi bile yoktu. Kaldi ki, birakin PeKaKa'yi, biz o bolgede yasayan herkesin giydigi donun rengine kadar bilirdik. PaKaKa kus ucurtamazdi. Bunu neden anlatiyorum; Cunku; 1995-2002 arasi cok rahatti teror acisindan, ve bu rahatligin nedeni de Osman PAMUKOGLU'nun 1993-1995 arasinda yaptigi pislik temizleme operasyonlaridir. Unutmayin: Derler ki "simdiye kadar 26 sinir disi operasyon yapilmistir PeKaKa'ya karsi", ama demezlerki bu operasyonlarin 24'unu Osman PAMUKOGLU yapmistir 1993-1995 arasinda. Ondan sonra da bir bok yapilmamistir. Ondan sonra yapilan operasyonlar da cogu zaman ucakla bombalama operasyonudur, ki Turk Milleti'nin parasini carcur edip, ABD'ye bomba parasi kazandirmaktann baska bir ise yaramaz. Eyyyy Turk Milleti: PeKaKa'yi temizlemek icin ucaga, topa gerek yoktur, saglam, su gecirmez iki cift bot, ayni sekilde kamuflaj, olabildigince hafif sirt cantalari, Kalasnikof, elle atilabilecek bombalar yeterlidir. Neyse konumuz PeKaKa nasil bitirilir degil. Konumuz yeni gkb. Dedigim gibi 1998-2000 arasinda dogu ve guneydogu anadoluda dogru durust teror olayi yoktu. Nerden mi biliyorum; cunku, ben de Agri'daydim gorevimin bir bolumunu S3 subayi olarak gerceklestirdim (S2 ve S4 ile yakin calistim).  Elimizin altindan baya bilgi gecti, ve ister inanin ister inanmayin, sorumlu olunan bolgede kim milli bayramlara katildi, kim katilmadiya kadar her seyi biliyorduk. Hatta bir ara Horasan'da 1nci ve 12nci mknz piyade tugayligi icin irtibat subayligi yaparken Agri, Kars, Dogubeyazit, Patnos vs. gibi yerlerdeki birliklere sevkiyat yapilmasi icin bolgedeki sivil muteahitler ile calisdim, ve soyleyebilirim ki, altlarina yapacak kadar korkarlardi askerden. (not: sivillerle askeri is yapmaktan hic hoslanmasam da, emir boyleydi. her ne kadar korksalardi bile, eminimki PeKaKa'ya casusluk yapiyorlardi.) Butun bunlara ragmen PeKaKa kus ucuramazdi. Oyle ki: iki arkadas zaman zaman Agri'dan Dogubeyazit, Erzurum, ve Van'a tek basimiza intikal ettik. Yiyosa simdi yapin. Gecen gun okudum, PeKaKa Agri - Dogubeyazit - Van yolunu kapatmis.Hadi bakalim bekliyorum ne yapacaklarini! Demek istedigim, bu zatin o donemde aldigi cesaret madalyasinin bir onemi yoktur. Cok cesaretliyse simdi kessin bakalim teroru! 2nci nokta, bu zata Ocak 2015'de ABD madalyasi verilmis, yani ABD bu zati Ocak ayinda onaylamis ve hukumete bunu gkb yapacaksiniz diye talimati vermis. 3ncu nokta, bu zat Suleyman Sah geri cekilmesi sirasinda Kara Kuvvetleri Komutan'i degil miydi? Yani hic savasmadan, Turk topraklarini dusmana teslim etmistir. Degil gkb'ligi, benim gozumde bu geri cekilmeye onay vermek bile vatana ihanettir ve divani harpte yargilanmalidir. Neden diyeceksiniz: cunku, vatan topragini savasmadan dusmana teslim etmistir, yakinda diger vatan topraklarindan da cekilirse hic sasirmayin! Komutan dedigin askerinin basinda olur, en azindan ben boyle gordum, boyle egitildim. Ne demek vatan topragindan cekilmek; eger k,i 50 kisi ile savunamayacagini dusunuyorsan, giyersin kamuflajini ve botunu gidersin askerinin basina ve o askerlerle savunursun o toprak parcasini. Eger ki, geri cekilmek gerekiyorsa, ilk once sen ve sonra da askerler orada olurler, ondan sonra geri cekilme olur. 4ncu nokta da sudur: deniyor ki aman efendim bu zat cok acik gorusluymus, okul komutanligi yaptigi sirada degisik gorusdeki insanlari cagirmis ve ogrencilere seminer verdirmis. Aman aman cok acik gorusluymus!.. Ne var ki, ayni yazida su da soyleniyor, diyet yapiyormus, hatta diyeti konusunda o kadar ciddi imis ki yaninda gorev yapanlarin da nerdeyse emir vererek diyet yapmalarini  sagliyormus. Bu ne perhiz, bu ne lahana tursusu? Ne acik goruslusu? Okulda degisik goruslerin dinletilmesinin nedeni tsk'i bulundugu cizgiden cikartip, abd'ci ve fethullahci cizgiye oturtmaktir. Ve bu da basariyla gerceklesmistir. Ama bugun buraya yaziyorum (daha oncede birkac kere yazdim): Oyle bir bun gelecek ki, butun bunlari tsk ve polise yapanlar, kendilerini korumak icin silahli guc arayacaklar, ama bulamayacaklar. Bulamamalarinin nedeni silahli guclerin olmayisi olmayacak; aksine kendilerine yuzde yuz biyat etmis silahli gucleri olacak, ama bu silahli gucun basindakiler (gkb'nindan tegmenine kadar) yeterli ve gerekli bilgi, cesaret, deneyim, ve de disipline sahip olmayacklar. Hepsi sofu olacak... Dusunsenize, soru calarak sinav gecen, torpille gkb'ni ya da general ya da albay yapilan olan kisilerden ne beklenir. Bu soyledigim tum devlet memurlari icin gecerli. Ama tabi silahli kuvvetlerin ayri bir onemi var: Zamani geldiginde isleri dusecek! Osmanli'ya, Iran Sahi'na, Cavusesku'ya olanlari unutmayin!
"
Not: yaziyi yazdiktan sonra, bu yaziyi kendi blog'uma koymaya karar verdim, dolayisiyla yazinin tamamini http://cemkbayram.blogspot.com/  adresinde bulabilirsiniz.

http://www.cagdasses.com/guncel/20149/yeni-genelkurmay-baskani-hulusi-akar-kimdir

No comments:

Post a Comment